Juhendaja tugi teismelistele elukutse valikul
Minu aastad kasvavad,
saab seitseteist.
Kus ma siis töötama peaksin?
mida teha?
V. Majakovski
Juhendaja aitab teismelisel valida oma elutöö
Kuidas juhendaja saab aidata
Õppige
Analüüsige, tegutsege ja olge teadlik
Saavutage
Teie tõelised soovid, kutsumus ja individuaalse õppetee loomine
Õpetaja on
Samal ajal mentor, koolitaja ja nõustaja
Mida saab teismeline
Saab endast paremini aru
Teie huvid, tugevused ja nõrkused, valib edasise arengu suuna
Saab teistest paremini aru
Kvaliteetne suhtlus, ühise keele leidmine ja konstruktiivne suhtlus täiskasvanutega
Võimalik õppida
Seastab hariduslikke eesmärke, hindab iseseisvalt ja objektiivselt oma edukust
Teab, kuidas planeerida
Hakkab ellu viima oma plaane, saab oma elu autoriks
Arendab enesedistsipliini
Iseorganiseerimisoskus, "punkti jõudmine", kui teil on vaja õppida, kuid tegelikult ei taha seda teha
Õige üleskasvamine
Valitseb oma emotsioone, muutub enesekindlamaks ja teab, kuidas oma arvamust mõistlikult väljendada
Juhendajaga töötamise etapid
1
1
Diagnostika
Vestlus ja tutvustus juhendaja ja teismelise vahel, et tekitada usaldust juhendaja autoriteedi vastu ja avada last
2
2
Isikliku ressursi kaart
Teismelise kognitiivsete vajaduste elluviimise viiside visuaalne esitus. Kaardile on kantud kõik saadaolevad ressursid: kool ja kooliväline, võrgus ja väljaspool seda. Nii mõistate päringu rakendamist saadaolevate ressursside abil
3
3
Taotluse tuvastamine
Teismelise taotlus on avalikustatud. Juhendaja esitab erilisel viisil sõnastatud küsimusi. Selle tulemusena hakkab laps aru saama, mida ta vajab ja mida ta tahab
4
4
Marsruudi kaart
Need on uued toimingud teismelise jaoks, mida tehakse ohutustingimustes. Ta peab mõistma, et ta võib proovida midagi uut ja keelduda igal ajal, kui see talle ei meeldi. Nad ei noomi teda, ei pane talle halba hinnet ja kui see talle meeldib, aitavad nad tal sellel teel kasvada
Õpetaja aitab teismelist
Vormige ja saage üksikisikuks
Analüüsige olukordi ja iseennast neis
Valige oma elutee ja kõndige seda enesekindlalt mööda
Kuidas see koos juhendajaga töötab?
Juhendaja töötab lapse ettekujutuse ja mõtteviisiga tulevikust
Ta loob olukordi ja sündmusi, kus saab tema juhendamisel erinevaid tegevusi proovida
Juhendaja ülesanne on anda vabadus ja õpetada vastutust võtma
Laps hakkab aru saama, mida ta tegelikult tahab
Püüab, võtab vastutuse, hindab oma tegevuse või tegevusetuse tagajärgi
Teismeline näeb ja tunnetab tulemust, teeb oma otsuse
Meie juhendaja
Mihhail Panitšev
Haridus
- MGIMO Venemaa välisministeerium – Ärikool ja rahvusvahelised pädevused
- Diplom: “Kaasaegne haridus ja rakenduspedagoogika” laste ja täiskasvanute lisahariduse alal
- Pedagoogilise projekti kaasautor:
- "Digitaalse keskkonna kontseptuaalne disain noorukite enesejuhitud õppimiseks"
- Arenduse kaasautor:
- “Täiendav üldarenduslik autoriprogramm ajakirjanduses”
- Teabe- ja analüütilise väljaande "Kasu" peatoimetaja
Kogemus
- Rohkem kui 10 aastat juhtivatel ametikohtadel Venemaa ja välismaistes ettevõtetes: nõustamine, metallurgia, reklaam, e-kaubandus, levitamine
- Partner rahvusvahelises advokaadibüroos
Põhipädevused
- Juhendaja tugi
- Praktiline didaktika
- Kaasaegsed pedagoogilised tehnoloogiad
- Kognitiivteadus ja psühholoogia
- Lisahariduse õpetaja
“Armastus lapse vastu, soov teda õigesti kasvatada, aidata tal saada õnnelikuks ja rõõmsaks täiskasvanuks – need on iga vanema sisemised võimsad motiveerivad jõud. Nii mõtlesin ja hakkasin käituma, kui otsustasin hakata õpetajaks.
Nüüd on mul võimalus oma teadmisi ja kogemusi kasutada, et olla lapsega tema elutee leidmisel kaasas. See on võimalik, kui aitate tal valida oma trajektoori ja koostada oma haridustee. Minu jaoks on oluline aidata lapsel saada oma elu autoriks!”
Õpetaja toe maksumus MYEDU-s
Esimesed 5 koosolekut
- Diagnostika
- Taotluse tuvastamine
- Isikliku ressursi kaart
- Marsruudi kaart
- 275 € 5 õppetunni eest
Täiendav tugi
- Saade marsruudikaardil
- Motiveerivad koosolekud
- Paranduskoosolekud
- Näidised
- 50 eurot õppetunni kohta
Mida räägivad teismelised ise ja nende vanemad
Juhendaja tugi
Inimene võib olla roolita purjekas, mida tuuled sihitult kannavad. Aga võib-olla on ta laeva kapten, kes selle ise valis, kes selle ise sillutas, kes teab oma rada ja kõnnib seda enesekindlalt mööda
Lisa, 15-aastane
Juhendaja tugi
Teismelist ootab ees saatuslik otsus. Millise elukutse peaks ta valima? Mis suund elus? Iga laps seisab varem või hiljem valiku ja enesemääramise ees. Kaasaegses muutuvas maailmas on see eriti pakiline ülesanne!
Margarita, teismelise ema
Juhendaja tugi
Tulevikus saan luua muid marsruute ja neid jälgida. See on võimalik, sest nüüd olen õppinud, kuidas seda teha!
Mark, 18-aastane
Juhendaja tugi
Lapsel on raske teha teadlikke otsuseid, kui ühelt poolt on see maailm veel tundmatu ja kummaline, teisalt on nad mingil moel mõjutatud sõpradest, meediast, suhtlusvõrgustikest, stereotüüpidest, eneses kahtlemisest ja hirm vigade ees
Boris, teismelise isa
Juhendaja tugi teismelistele elukutse valikul
Sagedased küsimused
Kas teil on küsimusi?
Kirjutage meile
Telegramis
Meie tiim vaatab teie taotluse kohe üle ja vastab teie küsimustele